Τρίτη 21 Αυγούστου 2007

το δεκαήμερο...

...των τεσσάρων ημερών και πως επιτυγχάνεται...

Για αρχή χρειάζεται μια μικροαναπηρία να σε κρατήσει σε ακινησία για ενάμιση μήνα (στην περίπτωσή μου θλάση στη γάμπα).. Δυόμιση μήνες πριν την προκαθορισμένη αναχώρηση είναι καλά.. Η, όχι και αξιοζήλευτη, φυσική σου κατάσταση, με ενάμιση μήνα ξάπλα και έξι γεύματα (ανία γαρ) την ημέρα, πιάνει αρνητικά πρόσημα.. Σε αυτή την κατάσταση προσπαθείς στον μήνα που περισσεύει να χωρέσεις εργασίες δυόμιση μηνών.. Φυσικά δε προλαβαίνεις να μεταφέρεις το σκάφος στο προγραμματισμένο σημείο εκκίνησης του αγώνα μια εβδομάδα πριν.. ούτε βρίσκεις το αναγκαίο πλήρωμα.. Καταλήγεις να ετοιμάζεσαι το προηγούμενο βράδυ και φτάνεις στο σκάφος άυπνος ημιθανής από την κούραση και πλημμελώς προετοιμασμένος την ώρα της αναχώρησης.. Πετάς τα πράγματα μέσα και ανάχωρείς παραβλέποντας την πρώτη αβαρία (μια σπασμένη λάμπα στο φαναράκι του σωσιβίου, ασήμαντο αλλά δείχνει μια τάση..).. Κάνεις το πρώτο μπάνιο έξω από το λιμάνι για να φτιάξεις το ροδάκι του δρομόμετρου κάτω από το σκάφος.. Ανοίγεις πανιά.. σβήνεις τη μηχανή και χαίρεσαι.. Βάζεις τον αυτόματο πιλότο (απαραίτητος για υποεπανδρομένο σκάφος) και ανακαλύπτεις ότι, αν και πριν οκτώ ώρες δούλευε στη δοκιμή, τώρα αρνείται. Παίρνεις την πρώτη βάρδια στο τιμόνι και παλεύεις με τα κύματα για επτά ώρες.. Ο αέρας κάπου στα 6 μποφόρ από τα πλάγια, η πλεύση υποφερτή.. Στο Σούνιο πρέπει να τραβήξεις βόρια πολύ κοντά στον αέρα, πρέπει να μουδάρεις (ελάττωση ιστιοφορίας).. Το αναλαμβάνει ο κολλητός. Τον χτυπά ένα κύμα και ξηλώνει τα απέναντι ρέλια (συρματόσχοινα κατά μήκος του σκάφους για ασφάλεια) με το σαγόνι. σαγόνι - ρέλια σημειώσατε ένα, ευτυχώς.. αποκατάσταση ζημιών.. μουδάρισμα επιτυχημένο.. Πορεία βορράς. αλλαγή βάρδιας στο τιμόνι.. ξερός στην κουκέτα.. Ο κολλητός στο τιμόνι για τα επόμενα 30 μίλια.. αέρα 7 μποφόρ.. πλεύση δυσχερέστατη (όσο η πορεία πλησιάζει προς την κατεύθυνση του ανέμου τόσο δυσκολεύει η πλεύση).. Παλεύει οκτώ-εννιά ώρες τις οποίες εσύ κοιμάσαι μακαρίως..

..Πρώτες πρωινές ώρες άφιξη στην Κάρυστο. σπασμένο καράβι.. Πρωινή έγερση.. Λήψη καιρού.. 6-7 μποφόρ και σήμερα.. Ανακαλύπτεις ότι στον πανικό της προετοιμασίας έχουν ξεχαστεί οι φορτιστές των gps.. στα οποία βασιζόσουν μη έχοντας επαρκείς χάρτες για όλη τη διαδρομή.. συμβούλιο.. συνεχίζουμε διστακτικά. τα σημάδια πολλά.. είναι και ο κολλητός που έχει ορκιστεί να μη ξαναπατήσει σε κάποιο από τα νησιά προορισμού (αν τα πιστεύεις).. Αναχώρηση.. έξω από τη Κάρυστο πορεία για κάβο τνόρο.. ανοίγουμε πανιά.. 6 μποφόρ. σπάνε μερικά σκυλάκια της μεγίστης (εξαρτήματα που κρατούν το πίσω πανί στον ιστό).. επισκευή. πάμε πάλι.. κάβο ντόρο 7 μποφόρ. όρτσα.. κόντρα στο βοριά.. κι άλλη μούδα (ελάχιστη ιστιοφορία) μηχανή για ασφάλεια ελιγμών.. ανακαλύπτεις βλάβη στη ρεβέρσα (κιβώτιο για επιλογή πρόσω-ανάποδα).. Σε περίπτωση αβαρίας στην ιστιοφορία χωρίς ρεβέρσα είσαι ακυβέρνητος.. συμβούλιο.. Βέτο.. επιστρέφουμε.. το πίσω μπρος. με το βοριά κατάπρυμα (ούριο) πλέον πετάμε προς Σούνιο. τρία μίλια πριν το Σούνιο μπουνάτσα(νηνεμία).. ταχύτητα μηδέν.. αμπελοφιλοσοφία.. από σπιλιάδα (τοπικές πολύ ελαφρές ριπές ανέμου που τις ξεχωρίζεις από το ρυτίδωμα στην επιφάνεια της θάλασσας) σε σπιλιάδα.. το φεγγάρι εισβάλει στο ναό του Ποσειδώνα. Αγκυροβόλιο κάτω από το ναό τις πρώτες πρωινές ώρες.. Πρωινή έγερση.. πρόχειρη επισκευή ρεβέρσας.. συμβούλιο για επανεξέταση.. παραμονή.. μπάνιο όλη μέρα.. επιτέλους διακοπές.. κατάκλιση. Πρωινή έγερση.. μπάνιο μακροβούτια.. προσπάθεια για πάτο στα δώδεκα μέτρα άκαρπη.. αδυναμία εξισορρόπησης κάτω από τα εννιά (μην είμαστε και πλεονέκτες).. Μεσημέρι απόφαση αναχώρησης.. Άγκυρα βράχωμένη.. στα δέκα μέτρα.. προσπάθεια απεμπλοκής.. σπάσιμο φράγματος εννέα μέτρων.. πολλές προσπάθειες.. επιτυχία! Αναχώρηση.. δοκιμή αυτόματου πιλότου (έτσι..).. λειτουργεί!!!(κάποιος δεν ήθελε να πάμε βόρεια).. Πανιά.. 4-5 μποφόρ. πλεύση ευχάριστη (επιτέλους).. Κατάπλους πανηγυρικός στο Φάληρο.. νομίζεις ότι πέρασαν δεκαπέντε μέρες.. ώρα για πραγματικές διακοπές..

26 σχόλια:

  1. Τύφλα να έχει ο Καββαδίας!
    "έτυχε ναύλος για το Νότο,
    δύσκολες βάρδιες, κακός ύπνος και μαλάρια"
    Σχεδόν με έπιασε ναυτία με την περιγραφή σας!
    Ήταν πάντως μία πολύ όμορφη περιπέτεια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. spourgitaki
    Πράγματι!(δε μπορεί, πρέπει να έχω επιτεαστεί) Ευτυχώς τη ναυτία την αποφύγαμε τουλάχιστον.. Ευχαριστώ:)
    To μόνο κακό ήταν ότι βλέποντας την εκκίνηση του αγώνα.. δεν είμαστε εκεί.. Πάντως συλέξαμε πολήτιμες εμπιρίες:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλήθεια... σε ποια θέση τερματίσατε; (χε, χε) Δε λέω... "καλό" το ταξίδι, αλλά και ο τερματισμός μετράει... (πιο πολλά χε,χε)

    Επίσης κάτι μέσα μου μού λέει ότι στον Καφηρέα είχατε συνεχώς αγκαλιά το lap top και φωνάζατε τη μαμά σας (απορία: είναι Cavo Doro ή Cavo d' Orο).

    Πάντως οφείλω να παραδεχτώ ότι είστε πολύ περιγραφικός(!) Αντε, καλή ξεκούραση και καλές διακοπές!!! : ))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Xεχε?(γιατί τόση κακία?) Δε θα το πω καλό το ταξήδι.. καλός ο τερματισμός αλλά πρώτα πρέπει να βρεθείς στην εκκίνηση..πιό πολλά χεχε?(μα τι σκληρώτητα?)
    Αυτό το κάτι μέσα σας (παραδόξως)πλανάται.. Το lap top παρένηνε στο τραπεζάκι του (για το καλό του) και τη μαμά μου δε χρηάστηκε να τη φωνάξω τα τελευταία 39 χρόνια.. (το έχω δει και με τις δύο γραφές, το έγραψα κι εγώ ελληνικά καί υσήχασα)
    Ευχαριστώ(!)..μάλον πολύ περιγραφικός.. για να παραπλανήσω το κάτι μέσα σας:)
    Ευχαριστώ επίσεις:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. E! όχι και κακία αγαπητέ... Απλώς σας επαναφέρω στην τάξη από το ανέμελο κλίμα των διακοπών. Αφού το γνωρίζετε ότι μου αρέσει να σας τσιγκλάω... (και απ' ότι βλέπω τα κατάφερα). Και για να μην παρεξηγηθώ πέρα ως πέρα, επισημαίνω ότι αστειεύομαι και χαίρομαι πολύ που σας διαβάζω στον οίκο σας... (α! να μην ξεχάσω... Σιγά μην παραδεχόσαστε - ανήρ γαρ - ότι φωνάζατε τη μαμά σας - πάρα πολλά χε, χε και χόχο... Εγώ πάντως όταν πέρασα once την φώναζα και αυτή και τον μπαμπά μου και όλο μου το σόι...) : ))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. a-lexia
    Στιγκλίστε με όσο αγαπάτε..
    ..Η μαμά μου μου το ξεκαθάρισε, κάπου στα 3, ότι δεν οφελεί να τη φωνάζω.. αντιπαθεί τα μαμόθρεπτα:):)(δεν ήταν και τόσο κακή η κατάσταση, έχω δει καί χειρότερες..):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. με έπιασε ναυτία ήδη

    υγ μια το blogging χωρίς φως,μια εσείς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Περαστικά μας καταρχήν...καλώς σε βρήκα!! Και αυτά είναι που θα θυμόμαστε, n'est pas???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. staperdona
    Είπαμε..δραμαμίνες.. και μακριά από κουνιστές πολυθρώνες:)
    υγ.ελεήστε τον αόματο..:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. patsiouri
    Περαστικά μας:)
    Καλώς το κι εδώ:)
    C'est vrais:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Alli fora ama exeis elleipsi pliromatos bale ena post
    na sai sigouros pos tha se iperkalipso...alloste exo 5500milia sto energitiko mou, nomizo pos tha mporousa na boithiso ligo
    ZHLEVOOOOOOO pantos poli
    para poli
    ipervolika poli
    kai nomizo oti den se simpatho pou esi brikes kairo eno ego ekana barkada!
    filia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. mpoumpoula
    Καλώς το!
    Θα το έχω υπόψην.. δε ξέρω πόσα μίλια έχω καλύψει..5500.. και ζυλεύετε.. και θέλετε και καιρό.. δεν είστε τυπικό δείγμα.. εγώ πάλι μάλον σας συμπαθώ:):)
    Στην κατάστασή μου θα εκτιμούσα 2-3 μέρες βαρκάδα και μετά στα σκληρά.. Να φτάσουμε τουλάχιστον στην εκκίνηση.. :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κατ'αρχήν είμαι ενθουσιασμένη που ανακάλυψα το blog σας! ...κι αναρωτιόμουνα πώς εσείς δεν καταθέτετε τις σκέψεις σας κάπου...

    ...εν συνεχείας αυτό το ποστ μου θύμησε εποχές που καταπιανόμουνα κι εγώ με τη θάλασσα και είχα καταφέρει ένα-δυο ταξιδάκια... ωραία ήταν...μετά μας πήρε μπάλα η ζωή, χαθήκαμε και με τα παιδιά που γνωριστήκαμε στην ιστιοπλοϊα... αλλά το μικρόβιο ζει ακόμα στον οργανισμό μου :)

    ..καλή συνέχεια και θα τα λέμε πια και από δω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. blepo tou xronou stous agones na strimoxnomaste sti koupasti!
    xaxaxaxa
    eides ena post xreiazotan kai na to pliroma etoimo gia polla mpoforia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. sorolop
    Καλώς το!.. Μα δε κρατώ και πολύ το στώμα μου.. εκτίθεμαι γενικώς..:):)
    O φίλος, που εξαιτίας του κολήσαμε, πήρε σκάφος κοντά στα 60.. ποτέ δεν είναι αργά.. (το λέω στην πεθερά για να τα ακούει η νύφη.. εγώ είμαι η νύφη?)..:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. mpoumpoula
    ..χιχιχιχι λές να ψάχνουμε για μεγαλήτερο σκάφος?:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ..μα αν έχεις πράγματα να πεις δεν κλείνει το ρημάδι! :))

    ...ααα είστε από τους τυχερούς που διαθέτει σκάφος η παρέα.. και τι ωραία απασχόληση που θα'ναι (φαντάζομαι) εκτός από τα ταξίδια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. sorolop
    ..Μπα με το χρήμα δεν έχω καμμία σχεση.. έχω κατά καιρούς φίλους με σκάφη.. και κατά καιρούς νοικιάζουμε:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μου φαίνεται ότι ήταν ένα άκρως ενδιαφέρον ταξίδι! :-) Άντε και στο επόμενο σύντομα. Καλωσήρθατε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. maria
    Επιστρέξατε? Καλά ήταν.. αν είμουν και σε καλήτερη κατάσταση:)
    Τα επόμενα θα είναι πιό ύπια.. δυήμερα στο σαρωνικό..:)
    Καλώς σας βρήκα:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ..Είναι σαφές. Δεν έπρεπε να μας αναστατώσετε κι ύστερα να αποχωρήσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. diVa μας
    ..Πόσο δίκιο έχετε..:)
    ..το πνεύμα πρόθυμον, η σαρξ αδύναμος..:)
    Μα κι εσείς, με ευρία ερμηνία, το ίδιο κάνετε:):)
    Καλά να περάσετε και να επιστρέψετε όπως επιθυμήτε (μη σας τρομάζω..):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κατά πρώτον είσαι ο πρώτος ιστιοπλόος μπλόγκερ που ανακάλυψα. Κατά δεύτερον μου άρεσε που ξαναθυμήθηκα κάποιους ναυτικούς όρους, αφού τρομάρα μου, έχω πάρει και δίπλωμα ανοικτής θαλάσσης. Κατά τρίτον, αχχχχχχχχχχχχχχ...όσο θυμάμαι το αίσθημα ελευθερίας στο πέλαγος! Προς το παρόν ψάρεμα με τον μπαμπά μου στην Χαλκιδική και πολύ μου είναι

    Άλλο κακό να μην σας βρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. doratsirka
    Καλώς ήλθατε!
    Ναι τελικά όπως και τόσα άλλα και το ναυτικός λαός είναι μύθος πλέον..:)
    Προσπάθησα να μη βάλω πολλούς όρους.. δεν είμαι και καββαδίας.. ποιός θα καθόταν να το διαβάσει..:)
    ..Είναι απίστευτη αίσθηση..
    Ποτέ δεν είναι αργά (το λέω να το ακούω..) χρειάζονται βέβαια κατάλληλες παρέες..
    Το ψάρεμα το βαριέμαι.. μπορώ α κάθομαι σε μια βάρκα χαζεύοντας ώρες χωρίς δικιολογία:)
    Tην καλησπέρα μου:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σε καλησπερίζω και εγώ με την σειρά μου αλλά δεν μπορώ παρά να γκρινιάξω στο πρώτο μου( και στα άλλα μου γκρινιάζω, μην νομίζεις) σχόλιο στο μπλογκ σου διαβάζοντας την κατά τα άλλα πολύ όμορφη περιγραφή σου :))
    α) Δεν ξεκινάμε ΠΟΤΕ χωρίς τους κατάλληλους χάρτες για το ταξίδι μας.
    Το gps είναι ( πρέπει να είναι ) ένα βοηθητικό εργαλείο στα χέρια του καπετάνιου και όχι να βασιζόμαστε επάνω του για πάρα πολλούς λόγους ( ένας απ αυτούς συνέβη στην περίπτωση σας)
    β) ΠΟΤΕ δεν επιχειρούμε πολλές προσπάθειες και μάλιστα την μία πίσω από την άλλη , για να περάσουμε το όριο των αντοχών μας την συγκεκριμένη στιγμή πόσο μάλιστα όταν έχουμε να κάνουμε και κάποια δουλειά ( ξεβράχωμα άγκυρας ή ψαριού) σε εκείνο το βάθος!
    Η υποξία είναι πολύ πιο κοντά απ ότι νομίζουμε.
    Αυτά μεσιέ koulpa.
    Χαιρετώσε :))
    ( σε φωτογραφία προηγούμενου σου ποστ είδα ότι έλειπε η δεύτερη-βοηθητική- μηχανή από το σκάφος του φίλου σου....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. kapetanios
    Kαλώς ορίσατε (τώρα το είδα!):)
    Kαλοδεχούμενη κάθε (επικοδομητική) γκρίνια..:)
    α)Έχετε απόλητο δίκιο (θα το ξέρω στο μέλον!) το καταλάβαμε ελευταία στιγμή (μας κάληπτε ο γενικός του αιγαίου αλλά είχαμε ανασφάλια για προσέγγιση σε άνγωστο νησί ξημερώματα)εξάλλου μετά από τόσα χρόνια τώρα αποκτήσαμε gps
    β)Kαι πάλι δίκιο..προειδοποίησα το φίλο μου για την άθλια φυσική μου κατάσταση.. αλλά δε πίστεψε τόση κατάπτωση σε δύο χρόνια (είχαμε πάει Ρόδο με χειτερόρο καιρο σε δύο 24ωρα)..ου γαρ έρχεται μόνον..όσο για τις καταδύσεις..δεν ήξερα καν αν μπορώ είχα να κατέβω κάτω από 2-3 μέτρα 5-6 χρόνια.. και πάλι δίκιο.. έτσι την πατάμε.. και λένε οι άλλοι "πως ρε παιδί μου?αυτός κατέβαινε 2-3 λεπτά πρόπερση"..
    Και ένα άδικο.. είπαμε είναι μικρό.. αλλά δε παίρνει μηχανή στη παπαδιά.. κανένα του τύπου του δεν έχει(δυστυχώς)..:)
    Την καληνύχτα μου και ευχαριστώ για την επίσκεψη:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή