Κυριακή, 26 Αυγούστου 2007

ΝΗΦΕ ΚΑΙ ΜΕΜΝΗΣΩ ΑΠΙΣΤΕΙΝ..(Επιχαρμός?)

Νήφε? (διατηρήσου νηφάλιος) Πόσο πια, πιο ήρεμοι από τα λάχανα έχουμε καταντήσει!!! Η νηφαλιότητα μας, δε σπάει, δε χαλάει! Μας κλέβουν και χαιρόμαστε που κλέβουμε πίσω ένα πενιχρό ποσοστό! Μας καίνε, μας δηλητηριάζουν και υπομειδιούμε μακαρίως.. αν δε καίγεται το δικό μας σπίτι.. αν δε πεθαίνουν τα δικά μας παιδιά..

Μέμνησω? Ποιος είμαι? Που πάω? Συγνώμη κύριε ποιος είστε? Ξεχνάμε ρε παιδιά, ξεχνάμε... Όσοι καήκανε πνίγηκαν κλπ στο παρελθόν, το πολύ να απαίτησαν κάποια ψίχουλα για αποζημίωση.. Να απαιτήσουν πρόβλεψη για να μη το ξαναπάθουν δεν άκουσα..

Απιστείν? Στους 300 καρνάβαλους με την πυραμίδα στην οποία στηρίζονται? Στο σύστημα που απο Όθωνος μας έχει βολέψει τα μικροσυμφέροντα? Σας παρακαλώ!! Εξαντλούμε την απιστία μας στο παζάρι... να σου δόκω να μου δόκεις... θα με γελάσεις? Εγώ θα σε γελάσω...

Μπορεί να λυπάμαι αυτόν που χάνει στο σπίτι του... τα ζώα του.. τα παιδιά του...
Αλλά έρχεται και η λογική και μου δίνει χαστούκι να ξυπνήσω...
Ο κάθε ένας που καίγεται έχει μερίδιο ευθύνης...
Έχει χαρεί στο παρελθόν που κάηκε κάποιος άλλος και αυτός τη γλύτωσε...
Έχει πάρει όλες τις προειδοποιήσεις του και έχει αδιαφορήσει...
Έχει βάλει τα μικροσυμφεροντάκια του πάνω από όλα...

Αν μετά από όλα αυτά δεν ξυπνήσει κανείς...
Ε δε ξέρω... Μάλλον θα αποδημήσω...
Ξέρω παντού υπάρχουν ηλίθιοι...
Αλλά δε θα είναι οι δικοί μου ηλίθιοι...

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2007

το δεκαήμερο...

...των τεσσάρων ημερών και πως επιτυγχάνεται...

Για αρχή χρειάζεται μια μικροαναπηρία να σε κρατήσει σε ακινησία για ενάμιση μήνα (στην περίπτωσή μου θλάση στη γάμπα).. Δυόμιση μήνες πριν την προκαθορισμένη αναχώρηση είναι καλά.. Η, όχι και αξιοζήλευτη, φυσική σου κατάσταση, με ενάμιση μήνα ξάπλα και έξι γεύματα (ανία γαρ) την ημέρα, πιάνει αρνητικά πρόσημα.. Σε αυτή την κατάσταση προσπαθείς στον μήνα που περισσεύει να χωρέσεις εργασίες δυόμιση μηνών.. Φυσικά δε προλαβαίνεις να μεταφέρεις το σκάφος στο προγραμματισμένο σημείο εκκίνησης του αγώνα μια εβδομάδα πριν.. ούτε βρίσκεις το αναγκαίο πλήρωμα.. Καταλήγεις να ετοιμάζεσαι το προηγούμενο βράδυ και φτάνεις στο σκάφος άυπνος ημιθανής από την κούραση και πλημμελώς προετοιμασμένος την ώρα της αναχώρησης.. Πετάς τα πράγματα μέσα και ανάχωρείς παραβλέποντας την πρώτη αβαρία (μια σπασμένη λάμπα στο φαναράκι του σωσιβίου, ασήμαντο αλλά δείχνει μια τάση..).. Κάνεις το πρώτο μπάνιο έξω από το λιμάνι για να φτιάξεις το ροδάκι του δρομόμετρου κάτω από το σκάφος.. Ανοίγεις πανιά.. σβήνεις τη μηχανή και χαίρεσαι.. Βάζεις τον αυτόματο πιλότο (απαραίτητος για υποεπανδρομένο σκάφος) και ανακαλύπτεις ότι, αν και πριν οκτώ ώρες δούλευε στη δοκιμή, τώρα αρνείται. Παίρνεις την πρώτη βάρδια στο τιμόνι και παλεύεις με τα κύματα για επτά ώρες.. Ο αέρας κάπου στα 6 μποφόρ από τα πλάγια, η πλεύση υποφερτή.. Στο Σούνιο πρέπει να τραβήξεις βόρια πολύ κοντά στον αέρα, πρέπει να μουδάρεις (ελάττωση ιστιοφορίας).. Το αναλαμβάνει ο κολλητός. Τον χτυπά ένα κύμα και ξηλώνει τα απέναντι ρέλια (συρματόσχοινα κατά μήκος του σκάφους για ασφάλεια) με το σαγόνι. σαγόνι - ρέλια σημειώσατε ένα, ευτυχώς.. αποκατάσταση ζημιών.. μουδάρισμα επιτυχημένο.. Πορεία βορράς. αλλαγή βάρδιας στο τιμόνι.. ξερός στην κουκέτα.. Ο κολλητός στο τιμόνι για τα επόμενα 30 μίλια.. αέρα 7 μποφόρ.. πλεύση δυσχερέστατη (όσο η πορεία πλησιάζει προς την κατεύθυνση του ανέμου τόσο δυσκολεύει η πλεύση).. Παλεύει οκτώ-εννιά ώρες τις οποίες εσύ κοιμάσαι μακαρίως..

..Πρώτες πρωινές ώρες άφιξη στην Κάρυστο. σπασμένο καράβι.. Πρωινή έγερση.. Λήψη καιρού.. 6-7 μποφόρ και σήμερα.. Ανακαλύπτεις ότι στον πανικό της προετοιμασίας έχουν ξεχαστεί οι φορτιστές των gps.. στα οποία βασιζόσουν μη έχοντας επαρκείς χάρτες για όλη τη διαδρομή.. συμβούλιο.. συνεχίζουμε διστακτικά. τα σημάδια πολλά.. είναι και ο κολλητός που έχει ορκιστεί να μη ξαναπατήσει σε κάποιο από τα νησιά προορισμού (αν τα πιστεύεις).. Αναχώρηση.. έξω από τη Κάρυστο πορεία για κάβο τνόρο.. ανοίγουμε πανιά.. 6 μποφόρ. σπάνε μερικά σκυλάκια της μεγίστης (εξαρτήματα που κρατούν το πίσω πανί στον ιστό).. επισκευή. πάμε πάλι.. κάβο ντόρο 7 μποφόρ. όρτσα.. κόντρα στο βοριά.. κι άλλη μούδα (ελάχιστη ιστιοφορία) μηχανή για ασφάλεια ελιγμών.. ανακαλύπτεις βλάβη στη ρεβέρσα (κιβώτιο για επιλογή πρόσω-ανάποδα).. Σε περίπτωση αβαρίας στην ιστιοφορία χωρίς ρεβέρσα είσαι ακυβέρνητος.. συμβούλιο.. Βέτο.. επιστρέφουμε.. το πίσω μπρος. με το βοριά κατάπρυμα (ούριο) πλέον πετάμε προς Σούνιο. τρία μίλια πριν το Σούνιο μπουνάτσα(νηνεμία).. ταχύτητα μηδέν.. αμπελοφιλοσοφία.. από σπιλιάδα (τοπικές πολύ ελαφρές ριπές ανέμου που τις ξεχωρίζεις από το ρυτίδωμα στην επιφάνεια της θάλασσας) σε σπιλιάδα.. το φεγγάρι εισβάλει στο ναό του Ποσειδώνα. Αγκυροβόλιο κάτω από το ναό τις πρώτες πρωινές ώρες.. Πρωινή έγερση.. πρόχειρη επισκευή ρεβέρσας.. συμβούλιο για επανεξέταση.. παραμονή.. μπάνιο όλη μέρα.. επιτέλους διακοπές.. κατάκλιση. Πρωινή έγερση.. μπάνιο μακροβούτια.. προσπάθεια για πάτο στα δώδεκα μέτρα άκαρπη.. αδυναμία εξισορρόπησης κάτω από τα εννιά (μην είμαστε και πλεονέκτες).. Μεσημέρι απόφαση αναχώρησης.. Άγκυρα βράχωμένη.. στα δέκα μέτρα.. προσπάθεια απεμπλοκής.. σπάσιμο φράγματος εννέα μέτρων.. πολλές προσπάθειες.. επιτυχία! Αναχώρηση.. δοκιμή αυτόματου πιλότου (έτσι..).. λειτουργεί!!!(κάποιος δεν ήθελε να πάμε βόρεια).. Πανιά.. 4-5 μποφόρ. πλεύση ευχάριστη (επιτέλους).. Κατάπλους πανηγυρικός στο Φάληρο.. νομίζεις ότι πέρασαν δεκαπέντε μέρες.. ώρα για πραγματικές διακοπές..

Τρίτη, 14 Αυγούστου 2007

σαλπάρω..


..αύριο και περί ώραν ογδόην πρωινήν..
..προορισμός β.αιγαίο..
..στόχος ησυχία.. χωρίς μηχανή.. χωρίς σκυλάδικα (ελπίζω..ο συνταξιδιώτης μου, σεσημασμένος σκυλάς, μπορεί να με αναγκάσει να γυρίσω άρων-άρων με το τέντερ)
..θα ήθελα ένα δεκαήμερο να μη πατήσω γη.. αν εντούτοις αναγκαστώ.. και βρω internetcaffe ίσως επικοινωνήσω.. αλλιώς..
..ότι επιθυμείτε για το υπόλοιπο των διακοπών σας και ραντεβού το Σεπτέμβρη.

Κυριακή, 5 Αυγούστου 2007

πάμε μια βόλτα στο σουπερμάρκετ..




...να γίνουμε κι εμείς δυο γουρούνια σταααάρ..(που λέει και το τραγούδι). Μου αρέσει η βόλτα στο σουπερμάρκετ.. σαν εκδρομή.. σαν παιδική χαρά.. χρώματα, αρώματα, κόσμος.. Αλλά δε μου αρέσει να ψωνίζω στο σουπερμάρκετ.. δε μου αρέσει να μετριέται η επιτυχία του καταστήματος με την ώρα που περιμένω στην ουρά.. Πάντα προτιμούσα τα μαγαζάκια της γειτονιάς. Η διαφορά στις τιμές δεν νομίζω ότι είναι τίποτε άλλο από στρατηγική πωλήσεων.. Είναι αποτέλεσμα του χρηματοοικονομικού συστήματος, που καθοδηγεί το δυτικό κόσμο και είναι τόσο συμβατό, με το χαρακτήρα του ανθρώπου, που παγκοσμοποιήται.. Γεννήθηκα σχιζοφρενείς, από τη μία μανιώδης της τεχνολογίας κι από την άλλη αρνητής του πολιτισμού, που είναι υπεύθυνος για την ύπαρξή της.. Από τότε που θυμάμαι, πίστευα ότι το κρίσιμο λάθος, ήταν η μετατροπή του ανθρώπου, από κυνηγό- τροφοσυλέκτη σε γεωργό- κτηνοτρόφο.. Ο πυρήνας του εγκεφάλου μας παραμένει ο ίδιος, ανταλλάξαμε τους αρχέγονους φόβους με μοντέρνους αστικούς και το άγχος της επιβίωσης με extremsports.. τριπλασιάσαμε το προσδόκιμο ζωής.. Τελικά είναι καλύτερα?

Τετάρτη, 1 Αυγούστου 2007

..ας αρμένίσουμε έστω καί στραβά..

Όλα αυτά τα θαλασσινά που τρυπώνουν δεξιά αριστερά στο ιστολόγιο δεν είναι εντελώς τυχαία.. Η ιστιοπλοία μπαινοβγένει στη ζωή μου τα τελευταία 20 χρόνια. Χωρίς τρελό ενθουσιασμό αλλά με μια επίνονη σταθερότητα. Μετά τη σχολή καί το πτυχίο σκίπερ(τρομάρα μου) λόγω μιάς παρέας, που ο ένας διέθετε σκάφος, για 5-6 χρόνια κάναμε βόλτες εντατικά (καινούριο κοσκινακι μου..) , για άλλα τόσα η δοσολογία έπεσε στο άπαξ ετησίως (καί να δούμε..). Μετά μεταπήδησε σε ημιεπαγκελματική σχέση.. Μεταφορά σκαφών ανά το αιγαίο, που τα είχαν παρατήσει πελάτες, λόγω κακοκαιρίας.. Ο κολλητός μου έκανε το σκίπερ εγώ το μούτσο.. Καλά ήταν αλλά ξέχασα πως είναι να ταξιδεύεις με κάτω από 8 μποφόρ.. Προ διετίας ο εν λόγω κολλητός, μετά από επώδινη εσωτερική πάλη, κατέστει περίφανος ιδιωκτήτης μικρού ιστιοπλοικού σκάφους..



Σε αυτή τη διετία, κατάφερα να πάρω μέρος, σε ένα ταξίδι καί τρείς αγώνες, λόγω διαφόρων εξωγενών παραγόντων.. Καί ήλθε η ώρα που ο κολλητός μου θέλει να λάβουμε μέρος σε αγώνα πολυήμερο (18-25/8/07) που χρειάζεται πλήρωμα 4-6 άτομα.. είμαστε δυό, είμαστε τρείς..(όπα ως εκεί καί να δούμε).. καί εκτός της δύσκολίας προσηλιτισμού (θα οδηγηθούμε σε πειρατικές μεθόδους, χτύπημα στο κεφάλι), υπάρχει καί η αντικειμενική δυσοκλία ότι ενώ η διάθεσή μου υψούται αριθμιτικά η φυσική μου κατάσταση φθίνει γεωμετρικά.. γιά να δούμε..