Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2009

..παιδεύουσι τέκνα..

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΙ ΟΡΘΟΓΡΆΦΟΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗ ΔΕΞΙΑ ΠΆΝΩ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΟΘΩΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΑΣΠΡΟ Χ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑΚΙ
ΤΩΡΑ

με την όποια επικαιρότητα.. λύσαμε τις διαφορές μας στις μπουρμπουλήθρες μου.. κι αν δήτε πριν και πιό πριν και ακόμα πιο πριν.. δεν την λες και επίκαρη..

να δηλώσω ότι..

στο παραμελημένο μου μαγέρικο.. παραμένει αναρτημένη μια πατατοσαλάτα εκτεθημένη στα στιχεία της φύσης.. μέχρι κάποιος να δηλώσει ευθαρσώς ότι την είδε..

στη βιβλιοθήκη απ'όξω.. ανάρτησα στο μανταλακι.. ένα βιβλίο.. που σε λίγο θα μαυρίσει απ'το καυσαέριο.. αλλά δε το αλλάζω αν δε το δει κάποιος..

χθες το βράδυ.. δε με πήρε ο ύπνος σαν κούτσουρο.. και ξανασηκώθηκα για ένα τσιγάρο.. και λίγο γάλα.. ε άνοιξα και το laptop.. άνοιξα τα mail.. και βρέθηκα με μια νέα διεύθυνση.. www.koulpa.com .. που δεν ξέρω ακόμα τι θα την κάνω.. μη μπήτε στο κόπο.. έγραψα δυο βλακείες.. γιατί δε μου άρεσε το underconstruction..

ίσως το συνδέσω με το ξυλουργικό μου.. που κάποιοι το επισκεύτικαν και παράπονο δεν έχω..

και μετά τις σύντομες διαφιμίσεις.. ακολούθεί πρόγραμμα κατάλληλο.. με απαρέτητη τη γωνική συνένεση..


..θυμάμαι που έβλεπα κάποια μεγαλήτερα παιδιά.. να ανεβαίνουν ασθμένοντα την ανηφορίτσα δίπλα στο σπίτι μας.. φορτωμένα με τεράστιες σάκες.. και για κάποιο απροσδιόριστο λόγο τα ζήλεψα.. ρώτησα την μητέρα μου.. "εγώ ΠΟΤΕ θα παω σχολείο;".. "περίμενε.. σε δυο χρόνια.. θα μεγαλώσεις και θα πάς κι εσύ.." μου απάντησε.. τώρα τα δυο χρόνια είναι μιά στιγμή.. μα στα τέσσερα είναι η μισή σου ζωή..

..αλλά είχα φάινεται στο γωννίδιο μου την υπομονή.. και δε ξαναρώτησα κάν.. για το σχολείο.. ρωτούσα όμως καταιγιστικά.. επί παντώς επιστητου.. ή μη.. έμαθα να διαβάζω.. ρωτόντας "τι λεει εδω;" "τι λέει εκει;".. στα μεγάλα των εφημερίδων.. εντάξη όπως θα ξέρετε αυτό δεν έκανε καλό στη σχέση μου με την ορθογραφία.. αλλά τι να κάνουμε.. καλά πέρναγα.. ήμουν και μινιόν και χαριτομένος.. περιστιχισμένος μόνο από μεγάλους.. η μασκότ της παρέας..

..ποσο γρήγορα πέρασαν τα δυο χρόνια;.. που να δεις ο ένας χρόνος.. συμβούλια επι συμβουλίων.. αναζητήσεις επι αναζητήσεων.. για το που θα πάει το παιδί νηπιαγωγείο..

..και βρέθηκε το βέλτιστο.. και πήγαμε να το δουμε.. ωραίο ήταν.. ένα παλιό σπιτάκι με τρία δωμάτια στο βάθος μιας τεράστιας αυλής.. που βαριώσουν να τη διασχίσεις.. η κίνηση μπηκε αργότερα στη ζωή μου..

..έπαψα βιαίως να είμαι η μασκότ της παρέας.. ήμουν πια ανάμεσα σε ένα σωρό χαριτομένα παιδάκια.. πλήν αδιάφορα και ηλίθεια.. σχετικά με τις προηγούμενες παρέες μου..

..δε το πήρα βαριά.. κρατούσε λίγες ώρες της ημέρας.. δε πίστευα ότι "ήταν για το καλλό μου".. όπως επέμεναν οι γύρω μου.. αλλά δεν ήθελα και να τους κακοκαρδίσω.. μου έμενε η υπόλοιπη μέρα.. για τις προσφιλέις μου δραστηριώτητες..

..τέλειωσε το νηπιαγωγίο σχετικά γρήγορα.. είχα και την τύχη να περάσω όλες τις παιδικές ασθένιες μαζεμένες.. και ημορίτιδα.. οπότε το μισό χρόνο τον πέρασα στα αγαπημένο μου κρεβάτι διαβάζοντας και ζωγραφίζοντας..

..και πέρασαν λοιπόν δυο χρόνια (με κυνηγά αυτή η έκφραση τελευταίως;).. και ήλθε η ώρα να έλθω σε επαφή με το εκπαιδευτικό συστημα.. πρώτη δημοτικού.. απέκτησα κι εγώ μια σάκα τεράστια.. ήμουν και μικροκαμομένος.. (αυτό δεν άργισε να αλλάξει..).. πι πι το παπι.. να ένα τοπι.. κι άλλες αειδιές.. ογδόντα ενενήντα παιδάκια σε τριπλές σειρές σε μια αίθουσα.. ο λόγος δεν έπιπτε συχνά.. οπότε έπιπτε ράβδος.. στους άλλους εγώ ποτέ δε το κατάλαβα γιατί να κάτσεις να τις φάς.. θέλαν να μάθω κάποια άχριστα πράγματα.. την αλφάβητο.. την προπαίδια.. παπαπα.. και περνούσε βαρετά ο καιρός.. τις ώρες του σχολείου.. μετά καλά περνούσα..

..άρχισα μαθήματα γαλλικά.. εκεί έμαθα ορθογραφία.. αλλά δε μου χρηάστηκε ποτέ.. και πιάνο.. κλασική παιδία.. μόνο το μπαλέτο μου γλήτωσε..

..ώσπου ήλθε ο επιθεωρητής στο σχολείο.. εγώ κακομαθημένος ον.. δε μπόρεσα να κλήσω το τεράστιο στώμα μου.. ίρων και επιλήσμον.. βάλθηκα να απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις του.. και τις πλέον άσχετες με την διδακταία ήλη.. και να παραδεκτώ αυτάρεσκα ότι τα έμαθα ρωτόντας δεξια αριστερά.. η καλή μου η δασκάλα.. που είχε και βλέψεις διευθυντικές.. και ήταν και καθεστοτική εν μέχω δικτακτορίας.. θεώρησε.. όχι άδικα.. ότι υποβάθμισα την συμβολή της στην εκπαίδευσή μου.. από εκείνη την μέρα.. μπήκε η κίνηση στη ζωή μου.. έτρεχα για να μη με προλάβη και με δήρει.. έτσι τελικά.. μια και δεν ήταν και αθλητικός τύπος.. με έβγαζε κάθε μέρα έξω.. να μη βλέπει την αντιπαθητική μου φάτσα..

..και πέρνούσα πιά ακόμα καλήτερα στο άδιο προάυλιο.. αλλά δυστυχώς έυτασαν τα νέα στα αυτιά της μητέρας μου.. και ήλθε να μάθει τι συνέβει.. ήξερε ότι ήμουν πολύ σοβαρός για να κάνω αταξίες.. και ήξερα πολύ περισσότερα από αυτά που διδασκόμασταν.. οπότε δε μπορούσε να φανταστεί.. ότι μια κυρία 50 ετών παρεξηγήθηκε διοτι δε πήρε επιβεβαίωση της δουλειάς της απο ένα εξάχρονο.. μια και έμαθε ότι δεν υπάρχει λύση.. αποφασίστηκε ότι καλό θα ήταν να αλλάξω σχολείο.. άντε πάλι διαβουλέυσεις συζητήσεις έρευνες..

..όσο ήμουν στο νηπιαγωγίο.. η μητέρα μου είχε αναπτήξει φιλικές σχέσεις με την ιδιωκτήτρια.. που έμενε και σχετικά κοντά μας.. και είχε και δημοτικό.. ιδιοτικό.. έτσι και το πρωτίμησε..
..μπήκα λοιπόν στην ιδιωτική εκπαίδευση.. δευτέρα δημοτικού.. σε γνωστό χώρο.. η αυλή μικρινε λίγο.. η ήλη το ίδιο βαρετή.. η σχέση με τη δασκάλα απήρως καλητερη.. αλλά άρχισε να μου φάινεται ότι οι χαμένες ώρες του σχολείου δεν δικιολογούντω πια τόσο έυκολα.. σαν χάρη στους άλλους..


..ήμουν κάποιες ώρες της μέρας.. με παρέα που δεν είχα επιλέξει.. και τίποτα νέο να μάθω.. το να το αντιμετωπίσω σαν εργασία.. όπως μου πρώτιναν οι δικοί μου.. δεν με έπιθε.. αντί να πληρώνομαι.. πληρώναν κι από πάνω..

..μέχρι να τελειώσει η δευτέρα δημοτικού.. είχε γίνει εμφανές σε εμένα.. ότι δεν είχα κανένα λόγο να ζηλεύω τα μεγαλητερα παιδιά.. και να περιμένω.. και στην ιδιοκτήτρια.. ότι δε θα κατάφερνε να ξεπεράσει την οικονομική κρίση ανέμακτα..

..το καλοκάιρι λοιπόν.. ενω εγώ ήμουν στην τρίπολη και διάβαζα αδιάκριτα παλιά σχολικά βιβλία.. που περίμενα τη σειρά τους για προσάναμα στη σόμπα της γιαγιάς μου.. το σχολείο μου συγχονεύτηκε με κάποιο άλλο.. και η τρίτη δημοτικού.. με βρήκε σε νέο κτήριο.. με νέους συμμαθητές.. με νέα δασκάλα.. και την ήλη την είχα υπερκαλήψη με τα καλοκαιρινά μου αναγνώσματα.. στα θετικά μαθήματα καλό μου έκανε.. στην ιστορία ήταν ολέθριο.. δήλωσα ευθαρχώς στη δασκάλα μου ότι η ιστορία καθόλου δε με πήθει.. και ότι δε μπορεί εμείς να έχουμε πάντα δίκιο και οι αντίπαλοι πάντα άδικο.. τη δε γραμματική τη θεώρησα άχρηστη.. μια και μια χαρά είχαμε μάθει να μιλάμε εμπιρικά.. και τι καλό μπορεί να φέρει η υπερανάλυση;.. αλλά δε μου κράτησε κακία.. μοιραζόμαστε την ίδια αγάπη για τις χειροτεχνίες..

..μα και αυτή η επιχείρηση.. δεν πέρασε αλόβητη την οικονομική κρίση.. πάντα σε κρίση είμαστε.. έτσι το καλοκαίρι.. ενώ εγώ είχα φτάσει στα μαθήματα του γυμνασιου.. στα θεωρητικά.. ενώ ήμουν ακόμα στην πρώτη δημοτικού στα θεωρητικά.. κι αυτό το σχολίο συγχονεύτιηκε με κάποιο άλλο.. κι έτσι πάλι άλλο σχολείο.. άλλοι συμμαθητές άλλη δασκάλα.. κάθε χρόνο.. η ενσωμάτωση ήταν και πιο δύσκολη.. έβρισκα πια μια μικροκοινωνία κληστή.. και αν και η ενσωμάτωση δε με ενδιέφερε.. με ενοχλούσε η ανόρημη συμπεριφορά.. ανακάληψα ότι αργά η γρήγορα η σύγκρουση ήταν αναπόφευχτη.. καί μετά εκτονονόταν η πίεση.. και καθένας έπερνε τελικά τη θέση του στην ιεραρχία της αγέλης.. για να ξεμπερδέυω λοιπόν.. εντόπιζα απο τη συμπερφορά των άλλων τον πιό τσαμπουκά.. και προκαλούσα μια τεχνιτή σύγκρουση.. κι όλα έφτιαχναν.. στην τετάρτη δημοτικού ήταν η πρώτη φορά που έβαλα σε εφαρμογή αυτή τη στρατηγηκή.. και με βόλεψε για όλα τα χρόνια που χρηάστηκε να μπένω αναγκαστηκά σε ήδη τακτοποιημένες ομάδες.. σε μια απουσία λόγο τραυματισμού της δασκάλας μας.. έμαθα απο την αντικαταστάτριάτης.. νέα ωραία.. και καλή δρομαίας.. ότι δε μπορείς πάντα να την γλυτώνεις τρέχοντας.. και την χρήση των αντικίνήτρων.. και της πρόκλησης στη στρατηγική.. σε δημόσια διγωνία μας περί της χρησημότητας της γραμματικής.. πρώτα με απήλησε ότι αν δε την μάθω θα με πλακώσει στο ξύλο (αντικίνητρο).. και μετά ότι απλά δε μπορούσα να την μάθω (πρόκληση).. εγώ μικρός είμουν ενέδωσα.. για να σώσω όμως τα προσχήματα.. εξασφάλησα τη συμφωνία.. ότι αν την άλλη μέρα με εξέταζε και της απαντούσα σωστά σε όλα.. εγώ θα ξέχναγα την γραμματική.. κι αυτή θα ξέχναγε να με ξαναενοχλήσει.. πράγμα που έγινε..

συνεχίζεται(;)

24 σχόλια:

geokalp είπε...

εγώ πάντως ψηφίζω για να συνεχίσεις!!!

άντε, περιμένω!!!

KitsosMitsos είπε...

Να συνεχιστεί, γιατί όχι;

koulpa είπε...

xaxa geokalp
θα το παλέψω.. αλλά για το αλλο σάββατο το βλέπω..:):)
την καλησπέρα μου:):)

koulpa είπε...

ταξηδεμένε kitsosmitsos
θα δείξει.. αν μας αφήσει η επικαιρότητα.. και η διάθεση..:):)
την καλησπέρα μου:):)

Αλεξάνδρα είπε...

E ναι θα το συνεχίσεις.

Το θέμα και το δικό μου "γαμώτο" είναι πως αφού όλοι Οδύσσεια περάσαμε στο σχολείο γιατί δεν κάνουμε κάτι;

Αν και πρέπει να παραδεχτώ πως οι δάσκαλοι του σήμερα είναι πολύ καλύτεροι από τους δικούς μας.

Λαχείο ποιόος θα σου τύχει ήταν, λαχείο είναι ακόμα...

Οσο για τα άχρηστα; Υπερκαλύπτουν τα χρήσιμα.

θα περιμένω την συνέχεια.

φιλιά

Υγ την πατατοσαλάτα δεν την αντέγραψα ακόμα μη τυχόν και την κατεβάσεις ε;

koulpa είπε...

xaxa αλεξάνδρα μου
και τι να κάνουμε;.. είναι σαφές ότι η εκπαίδευση που έχει σαν αποτέλεσμα αυτή τη κοινωνία είναι επιηκώς άχρηστη.. αλλά κάπου πρέπει να παρκάρεις τα παιδιά.. για να κερδίζεις χρήματα να τα ταίζεις..:):)
καληνυχτούδιαααα:):)
χαχα μα δε κατεβάζω τίποτα.. το αρνάκι ένα και πλέον έτος περίμενε..:):)

maya είπε...

μου βγάζει και μια μελαγχολία όλο αυτό ...
κι ας είσαι πολύ καλός στις διηγήσεις !!
υπάρχει πάντα το χιούμορ
αλλά .

θα μου πεις, με αυτά που συζητάμε
γίνεται να μην είναι ΚΑΙ στενάχωρα ?

θυμάμαι δυο-τρεις ξεχωριστούς δάσκαλους
μέντορες ας πούμε
και άλλους δύο τύπου απο την ανάποδη
που μου κάναν την ζωή πολύ δύσκολη .

το υπόλοιπο ήταν μια καταστροφή ...

ακόμα δεν έφτασα και γω στην σαλάτα !
θα φτάσω !
:)

καλημέρα και
καλή εβδομάδα !
χχχχχχχχχχχχχχ

Skouliki είπε...

καλημερα
εγω απο την αλλη δεν θελω να θυμαμαι τιποτα απο το σχολειο
και να ηθελα δεν θυμαμαι αφου αντι για 9 πηγαινα 12 κτλ κτλ
βλεπεις στα ιδιωτικα κανεις οτι θες και παντα περνας τις ταξεις !!!

diVa είπε...

"..άρχισα μαθήματα γαλλικά.. εκεί έμαθα ορθογραφία.. "
..τώρα..
μα τώρα..
δηλαδή..
εντάξει
οκ

μεγειά το γιου αρ ελ
:-)

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Το αριστείο μου, παρακαλώ, γιατί κατάφερα να σε διαβάσω όλο! Για το κατεβατό λέω. Ποιός την χ@@@ την ορθογραφία.

και τίποτα δεν μου φαίνεται περιέργο, γιατί κι εγώ ήξερα πολλά και βαριόμουν αφόρητα. Και τι να μου κάνει ο Λυσίας εμένα? Που μου χρειάστηκε?

και δεν έκανα σκονάκι, ποτε ούτε κοπάνα γμτ. Ούτε παρέες. Με κάναν παρέα αργότερα για να γνωρίσουν αυτή την περίεργη με την δική της σημαία που δεν ήθελε συναναστροφές με το πόπολο!!! Μπανάλ!
Οποιον ήθελα ξεχώρησα απο τα παιδιά του δημοτικού μόνο και κράτησα επαφή! Εχω αυτή την πολυτέλεια. Να διαλέγω παρέες!!!!

Θυμάμαι με γλυκα τα χρόνια του σχολείου αλλά τι μου έμαθαν περισσότερο απο αυτά που μου μάθαιναν στο σπίτι?

Βαριέται ο ανηψιός μου "τις αηδίες" όπως κι εγώ. Πήρε το παιδί, απο σόϊ. Μόλις μπήκε στην πρώτη δημοτικού. Το καυμένο τι το περιμένει!!!

φιλιά εδώ !!!

Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα είπε...

Tι είναι το γιου αρ ελ?

Μαρινα ..... είπε...

κουλπα κουλπα κουλπα μου!!!!!!!!

μου ελειψες....

ΔΙΑΒΑΖΩ....
ΞΑΝΑ
ΞΑΝΑ ΟΛΟ ΕΝΝΟΩ...
κι επανερχομαι....
( conex επιτρεποντος παντα)

μαλλον ανορθογραφα εγραψα
μα...
χε(.....)μεν!!!

σωστα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

χαχαχααχα
κουλπα κουλπα κουλπα μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bluesmartoulis είπε...

Θα συμφωνήσω. Ποιός την χ@@ει την ορθογραφία! Είναι τόσο όμορφα αυτά που γράφεις. Τόσο γνήσια!
Εννοείται να συνεχίσεις
Σε φιλώ

koulpa είπε...

xaxaxa πεταλούδι μου
εγώ πάλι καλά περνούσα.. από κάποια τάξη και μετά.. με πίεζε όλο και παραπάνω το ανόφελον του θέματος.. αλλά δε βαριέσαι.. :):)
καλημερούδιααααα:):)

koulpa είπε...

skouliki μου
κι εγώ σε ιδιωτικό πήγαινα μέχρι την 3η γυμνασίου.. αλλά ο προβιβασμός δεν ήταν δεδομένος.. ούτε οι βαθμοί.. άριστα στο πρώτο τρίμηνο ήταν το 15.. :):)
αλλά ευτυχώς δεν είχα και από το σπίτι πίεση για βαθμούς.. :):)
καλημερούδιααα:):)

koulpa είπε...

ωωωωωω diVa μου
καλώς τη:):)
ε ναι τα γαλλικά μου τα δίδαξαν.. τα ελληνικά τα ταίριαξα.. μην έχω και παράπονο.. :):)
ευχαριστώ.. μάλον πρέπει να κάνω επέκταση να το χρησημοποιήσω επαγγελματικά.. μετά από δεκα χρόνια καθυστέρησης.. :):)
την καλημέρα μου:):)

koulpa είπε...

χαχαχα ζουζουνιον μου
τι να κάνει το παιδί.. μόνο για παρκάρισμα είναι το σχολίο.. κι αν έχεις καμιά δημιουργική ανησιχία.. πολεμά να στην κοιμίσει..:):)
χαχαχα όσο για το ουρλ.. τσάμπα καίει η λάμπα.. :):)
καλημερούδιααααα:):)

koulpa είπε...

αααααααααααααα και το αριστίον του ζουζουνίου ξεχασαααα :):)
χαρά στο κουράγιο σου.. μου βγήκε λίγο μεγάλο.. καλά που δεν έφτασα μέχρι τα ΤΕΙ.. :):)
ξανακαλημερούδιαααα:):)

koulpa είπε...

μαρίνα μαρίνα μαρίνα μου
χαχαχα καλώς το:):)
ευχαριστώ για την υπομονή:):)
μα δεν έχω και επιλογή.. έτσι (δεν) έμαθα.. και δε φταίει το σχολείο γι αυτό.. :):)
καλημερούδιαααα:):)

koulpa είπε...

ευχαριστώ bluesmartoulis μου
θα προσπαθήσω.. αν και η συνέχεια ενδέχεται να μην είναι τόσο ενδιαφέρουσα.. :):)
καληερούδιαααα:):)

Μετεωρίτης είπε...

βρε καλώς το!!!!
Μην ακούω βλακείες! Σου τα'παν τόσοι από πάνω, μην σου λέω τα ίδια, ε;!

koulpa είπε...

χαχα μετεωρίτης εδώ κομήτης..:):)
καλώς το! καλώς το!:):)
καλέ πές ότι θές.. ελευθερία έχουμε.. ακόμα.. :):)
καλησπερούδιααα:):)

roadartist είπε...

..εννοείται συνεχίζεται..

γιατί να μην συνεχιστεί?

Δεν θέλω ";" θέλω να βάλεις δίπλα στο "συνεχίζεται" πολλά "!!!!!"


:)

φιλάκια πολλά!

koulpa είπε...

χαχαχα roadartist μου
οι πιό πολλοί στάθηκαν στο ερωτιματικό.. είναι και θέμα διάθεσης οι αναμνήσεις..:):)
καληνυχτούδιααααα:):)