Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008

..λυκοι και πρόβατα..


..από τις αγέλες των πρώτων πιθηκανθρώπων.. νομίζω.. ότι ξεκίνησε η δομή.. που οδήγησε στη σημερινή κατάσταση.. που τώρα τάχα έκπληκτοι παρακολουθούμε αγωνιώντας ράθυμα. ανάμεσα στα ζαπ του τηλεκοντρόλ μας..
..ο φόβος είναι αυτό που συγκρατεί τους κοινωνικούς δεσμούς μόλις ξεπεραστούν οι δεσμοί αίματος. ελπίζουμε ότι πολλά πρόβατα μαζί.. θα έχουμε περισσότερες ελπίδες απέναντι στους λύκους.. μα όταν μαζευτούμε αρκετά πρόβατα.. αρχίζουν να δημιουργούνται ιεραρχικές δομές.. κάποιος είναι πιό δυνατός.. πιό έξυπνος.. πιό αδίσταχτος. πιό επιτυχημένος τελικά στην αντιμετώπιση εξωτερικών και εσωτερικών εχθρών.. πιο επιτυχημένος στον αγώνα της αναπαραγωγής.. και έγινε ο λύκος μέσα στο κοπάδι.. και τα άλλα πρόβατα εξακολουθούν να ζούν στο φόβο.. γιατί ο φόβος φυλά τα έρημα.. φόβος για τους λύκους έξω.. φόβος για το λύκο μέσα.. φόβος για το φοβισμένο διπλανό.. φόβος για τον προστάτη.. φόβος για την έλλειψη του προστάτη..
και κάποια τρελά πρόβατα που ξεπέρασαν την φοβία.. και είναι φοβία γιατί δεν μπορεί ένας λύκος να τα βάλει με πολλά πρόβατα συγχρόνως.. επαναστατούν.. αλλά όσα επιβιώνουν της επανάστασης.. έχουν μεταλλαχθεί σε λύκους..
και χωρίς φόβο δε συντηρείται η εξουσία.. αν δεν έχει λύκους γύρω.. έχει εχθρικά κοπάδια.. και αν έλθει κάποιο κοπάδι με υπέρτερες δυνάμεις.. τα υπόλοιπα συσπειρώνονται και συμμαχούν. αν το χορτάρι εδώ δε είναι ικανοποιητικό.. συμμαχούν για να εκδιώξουν κάποιο άλλο κοπάδι από το λαχταριστό βοσκότοπό του.. και με την ένωση των κοπαδιών περιπλέκονται οι δομές της ιεραρχίας.. μεταλλάσσονται τα διακυβεύματα. δημιουργούνται ποικίλες αποχρώσεις γκρι των λύκων.. αλλά ένα παραμένει.. ο λύκος βρίσκεται ψηλότερα στην τροφική αλυσίδα από το πρόβατο.. και επί το λαϊκότερον.. στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται..
αφερωμένο στις αγαπητές faraona και roadartist που με τη τελευταία τους ανάρτηση μου έδωσαν την τελική σπρωξιά για να πάρω την κατρακύλα του παραληρήματος..

29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φοβάμαι πως το φοβισμένο post σου έχει δικιο!!!

koulpa είπε...

xaxa να σαι καλά laxanaki μου
φοβάμαι τη φοβερή αυτή φοβέρα..:):)
καλησπερούδια:):)

Roadartist είπε...

Καταρχήν πραγματικά χαίρομαι που το ποστ σε παρακίνησε να γραψεις κάτι σχετικό..Επιτελους πραγματικά το να επικοινωνεις ετσι με καποιους για αυτο το θεμα..σημερα ειναι μεγαλο πραγμα!
"φόβος για το φοβισμένο διπλανό.." ξέρεις πόσοι πολλοί έχουνε γίνει αυτοί τελευταία? Απίστευτα πολλοί..
Τη καλησπέρα μου koulpa :))

faraona είπε...

Koulpa μου
ωωωω! πολυ χαιρομαι που μαζι με την φιλη roadartist σταθηκα αιτια για το παραληρημα...και τι παραληρημα!!!
Ο Φοβος φιλαει τα ερημα λοιπον αλλα αντε να βρεις και καποιον που να μην φοβαται τιποτα!

Συναντησα καποτε καποιον στην ζωη μου αλλα πεθανε πολυ μικρος.


τα φιλια και την φιλία μου
κι ενα μεγαλο ευχαριστω.

koulpa είπε...

roadartist μου
καταρχήν.. γι αυτό το λόγο ασχολίηκα με το μπόνγκινγκ..:):)
αχ.. σε κάποιο βαθμό σχεδόν όλοι.. μόνο οι τρελοί είναι ελεύθεροι.. ή μήπως οι ελεύθεροι τρελοί;:):)
ευχαριστώ για τη σμπροξιά.. την καληνύχτα μου:):)

koulpa είπε...

faraona μου
εγώ σας ευχαριστώ και τις δύο.. όπως και τους υπόλοιπους που αλληλεπιδρούμε εδω μέσα..:):)
αχ.. θα ήταν από τα τρελά πρόβατα.. που δεν επιβίωσε να μεταλλαχθεί σε λύκο..
την καληνύχτα μου.. την φιλία μου την απέκτησες σε πρωηγουμενα ποστ..:):)

geokalp είπε...

παραστατικότατος!
δεν ξέρω εάν έχει φτάσει η ώρα των προβάτων, αλλά καλύτερα θα ήταν να βιαστεί: οι λύκοι παρα-χαίρονται...

Kaveiros είπε...

Φίλε μου προτιμώ τα πρόβατα, ότο κι αν σημαίνει αυτό*όπως είπε ο Πλάτωνας,
καλλίτερα να αδικηθώ, παρά να αδικήσω..

Alexis B είπε...

Τελικά η λύση μήπως είναι ένας αυθεντικός λύκος να γίνω?????
Ρητορικό ερώτημα
Καλημέρα

Μπουρμπουλήθρα είπε...

Τι παραλήρημα ήταν αυτό; Ο φοβος είναι καλός όταν σε βοηθάει να πάς λίγο παραπέρα κι αυτό μόνο από φόβο μην μεινεις πίσω. Τις υπόλοιπες φορές ειναι ανασταλτικός. Όσο για την κοινωνική προοπτική του φοβου όπως την περιγραφεις, συμφωνω ότι έτσι γίνεται αν και κατα τη γνώμη δεν θα επρεπε. Καλό σαββατοκυριακο και καλά να περάσεις!

patsiouri είπε...

Eγώ η κυνική, θα ταχθώ απερίφραστα με το μέρος του συντρόφου geokalp...

koulpa είπε...

ax geokalp
πως το λένε; έκαστος εφ'ω ετάχθει..
την καληνύχτα μου και καλό μήνα καθυστεριμάνα..:):)

koulpa είπε...

kaveiros
χμ.. στην πράξη συμφωνώ με το πλάτωνα.. αλλά όταν δέχομαι να αδικούμαι.. δε δικαιούμαι να γκρινιάζω γιατί αδικούμαι.. κι αυτό με καταπιέζει..:):)
την καληνύχτα μου:):)

koulpa είπε...

alexis b
χμ.. αν και το ρητορικό ερώτημα δεν απαιτεί/επιδέχεται απάντηση.. όλα είναι στο παιχνίδι.. δεν υπάρχει λύκος αν δεν υπάρχουν πρόβατα..:):)
την καληνυχτα μου:):)

koulpa είπε...

χαχα μπουρμπουλήθρα μου
με πιάνει πότε πότε.. ο φόβος είναι μέρος του αισθήματος αυτοσυντηρησης.. αλλά είναι και ανασταλτικός παράγοντας..
την καληνύχτα μου και καλό ΣΚ:):)

koulpa είπε...

χαχα patsiouri μου
κι εγώ γενικά συμπλέω με τον geokalp.. να κάνουμε κόμμα;:):)
την καληνύχτα μου:):)

amelie είπε...

για μια ακομη φορα καταφερνεις να με κολλησεις στην οθονη μ αυτα που γραφεις...
γεια και χαρα κουλπα μου!

koulpa είπε...

καλώς την amelie μου
που χάθηκες από τα πέριξ;:):)
χαχα ε λίγο παραλήρημα.. πότε πότε.. :):)
την καλήσπέρα μου:):)

Skouliki είπε...

καλε με το πασο σουυυυυυυυυυυυυ

!!!!!!!!!!!!!!!1


αρκει να με βαλεις με τεραστια γραμματα με γκλιτερ και στεμα με διαμαντια χαχαχα

οσο για την αναρτηση εχεις δικιο και μαλλον αντι να φτιαχνει το θεμα οσο παιρναει ο καιρος αγριευει και παραπανω

KitsosMitsos είπε...

Αν με το κατρακύλημα βγαίνουν τέτοιες ενδιαφέρουσες σκέψεις, τότε μήπως όλοι να κυλιστούμε;

koulpa είπε...

χαχα skouliki
θα κάνω ότι μπορώ.. με τη υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτω..:):)
..όσο για το ποστ.. κλάφτα χαρα..λαμπε (να'ναι το γλιτρ;:):))
την καλημέρα μου:):)

koulpa είπε...

xaxa kitsosmitsos
με τόσο κύλισμα.. και τόση λάσπη.. θα φύγουμε από το πρόβατο/λύκος.. και θα οδηγηθούμε στο γουρούνι..:):)
καλημερούδια:):)

geokalp είπε...

τελικά μου αρέσει πάρα πολύ!
τη καλησπέρα μου

koulpa είπε...

χαχα geokalp
το ξαναδιάβασες; πολύ τιμητικό!!
ευχαριστώ.. και τα δικά σου με σκανδαλίζουν.. με οθούν σε νέο παραληρημα.. κάτσε να φιλοτεχνίσω κάτι για τη στέψη του σκουλικιού.. και μετά μάλον θα ενδόσω..:):)
την καληνύχτα μου:):)

Skouliki είπε...

Τωρα αστο περασεεεεεεεεεεεεεεε

παμε για αλλααααααααααα


:)))

koulpa είπε...

χαχα skouliki
είμαι λίγο ψυχαναγκαστικός.. για να δουμε α μου περάσει;:):)
καληνυχτούδια:):)

maya είπε...

δεν ζητάω να μην έχω φόβους.
ούτε απο τους άλλους.
ιδίως απο τους άλλους.
αυ΄το που θέλω και απαιτώ
είναι να το αναγνωρίζουν.
να μην κρύβονται πίσω απο αυτοχάδια.

επίσης σου συστήνω ανεπιφύλακτα να διαβάσεις
"τα τρία μικρά λυκάκια"
του ευ΄γενιου τριβυζά.
ναι, ξέρω για παιδιά είναι
αλλά άκου με!
έχει τρελλή άποψη!!!

και πάλι στο σοβαρό:
(ή όχι)
μου θύμισες την φάρμα των ζώων...
και δεν πιστεύω στις ομάδες.
πώς νομίζω ότι θα τα βγάλω πέρα δεν ξέρω.
αλλά δεν θέλω, ρε παιδί μου!

και καλησπέρα κούλπα μου
χχχχχχχχχχχχχχχχχ

Ανώνυμος είπε...

Εμπνευσμένη η ανάρτηση Κούλπα.
Αααχ!
Η κοινωνιές των ανθρώπων παρτίζονται από μια φάρα. Είναι ή πρόβατα ή λύκοι. Ή και πιθήκια αν θέλεις.
Αλλά επειδή είμαστε άνθρωποι και τόσο διαφορετικοί μεταξύ μας υπάρχουν κάποιοι που είναι γεννημένοι ηγέτες και κάποιοι που είναι γεννημένοι να υπηρετούν. Οι ηγέτες πάλι μπορεί να χωρίζονται σε ηγετές με ιδιοτελή ή ανιδιοτελή κίνητρα. Οι "υπηρέτες" μπορεί να είναι άβουλοι ή απλά μπερδεμένοι.
Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι 2/4 κατηγορίες ανθρώπων.
Θέλω να πιστεύω οτι υπάρχει τρόπος να είμαστε ίσοι αλλά όχι ίδιοι.
Θέλω να πιστεύω οτι οι ηγέτες μπορεί να είναι κάποιοι από μας τους υπηρέτες.
Αν ήμασταν πρόβατα ή λύκοι τα πράγματα θα ήταν ξεκάθαρα όπως και οι ρόλοι. Τώρα προσπαθούμε να ισορροπήσουμε με τη φύση μας που είναι ατίθαση και αιμοβόρα σαν αυτή του λύκου αλλά αθώα και παραγωγική σαν αυτή του προβάτου.
Και το θέμα είναι να μη χάνει ο Άνθρωπος τη μορφή του. Να μη γίνεται λύκος ή πρόβατο ή και τα δύο ανάλογα με την περίσταση.
Να γνωρίζει καλά τη φύση του και να προσπαθεί να ζήσει αρμονικά και επι ίσοις όροις με τους άλλους ανθρώπους και το περιβάλλον. Γι'αυτό και η αυτογνωσία είναι πάντα τόσο επίκαιρη όσο και αυτή σου η ανάρτηση.

Καλημέρα!

koulpa είπε...

ωωωω AnD μου
κι έλεγα να σου στείλω λινκ όταν έγραψες περί φόβου.. αλλά την έιχες ξετρυπώσει μήνες πριν.. :) :)
καληνυχτούδια καθυστερημένα :) :)